"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Sunday, September 5, 2010

Doa jatuh cinta

Ya Allah, Jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu. Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripadaMu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.

Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurgaMU.

Ya Allah… Bila hamba bertemu dengan seseorang dan hamba jatuh cinta Izinkanlah hamba menjadi yang terbaik baginya dan dia yang terbaik bagi hamba

Ya Allah… Bila Hamba menjadi pasangan seseorang Izinkanlah diri hamba menjadi pelindung baginya Izinkanlah diri hamba menjadi penyejuk hati baginya Izinkanlah wajah hamba menjadi kesenangan baginya Izinkanlah mata hamba menjadi keteduhan baginya Izinkanlah pundak hamba menjadi tempat melepas keresahan baginya Izinkanlah setiap perkataan hamba menjadi kesejukan baginya

Ya Allah… Izinkanlah setiap pelukan menjadi jalan untuk lebih mendekat kepadaMu Izinkanlah setiap sentuhan menjadi perekat cinta kepadaMu Izinkanlah setiap pertemuan menjadikan kami bersyukur kepadaMu

Ya Allah… Izinkanlah hati yang sangat halus ini tidak pernah merasa tersakiti Izinkanlah hati yang rentan ini tidak pernah merasa terkhianati

Ya Allah… Jiwa kami ada dalam genggamanMu maka izinkanlah jiwa kami selalu bertaut dalam cintaMu

Ya Allah… Permintaan terakhirku, semoga kami berdua selalu berada dalam perlindunganMu.

0 comments: