"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Sunday, August 21, 2011

fiksi satu jiwa

Di sini, di dlm gerabak kereta api buruk yg dipenuhi partikel habuk, semua perut sedang menangis lapar
di sini aku terjumpa dia
senyum bertukar cerita, pendapat cinta
gratis
dia bercerita, dan bercerita
tetapi aku gagal memberi riak yg nyata dlm naratif yg singkat
di peta dunia, aku dan dia di tanah yg berbeza
di kasta dunia, aku dan dia di strata yg berbeza
di sini di dlm gerabak kereta api buruk,
ditakdirkan aku bertemu dia,
dan masa telah koma seketika
aku tiada jawapan untuk semua perkara
jadilah aku wanita muflis bicara
maka akan aku berlalu dengan sengaja tanpa rela

p/s : andai syurga itu di atas peta dunia, maka hadiahkanlah aku sebuah kompas