"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Wednesday, September 28, 2011

Dresap

Ada satu kawan cakap kat gua pasal 'dresap' budak-budak zaman sekarang. Dari intonasi, gua tahu dia tak puas hati betul.

Ada satu hari kami jalan dekat kawasan pasaraya. Gua 'dresap' stail abang-abang. Jenis tak menggelabah pakai rambu ramba macam koboi. Gua paling handal pun penah pakai topi. Itu pun tak lama, ada la 3 bulan. Lebih-lebih lagi zaman tu gua masih tingkatan. Topi pun emak gua beri.

Masa kami jalan nampak berjenis-jenis umat manusia.

Ada pulak ternampak budak-budak pakai seluar belang-belang stail kaler terang.

"Ape nak jadi budak zaman sekarang ni? 'dresap' macam babi!", tak pasal-pasal kawan gua marah.

Gua diam je.

"Perasan macam amerika sangat budak-budak sekarang ni", naik syeh pulak kawn gua.

Gua diam lagi.

"bangang! bangang!", menjadi-jadi pulak. Gua pulak rasa nak lempang muka kawan gua.

Pada gua biar la mereka nak pakai apa. Asalkan tak melulu pukul gua ke tarik seluar gua.

"lu bising-bising ni apesal lu pakai jaket tebal tengah-tengah hari buta ni?", gua tanya kawan gua.


p/s: .....

3 comments:

engineer on site! said...

Ayob ler tu.. Nk luku ayoblah.. ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ

Useriez said...

patut la dh x nampak engineer on site dah kat otakdanjantung! dah ada suratkosong rupanya!

Wadi AR said...

jgn bangang kan