"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Sunday, November 20, 2011

Lucy

Rasa yang hilang macam ditelan tekak syaitan. Satu persatu menjadi seperti wap mengepul dan terus samar. Arthur terus bersimpuh. Menonton langit malam yang sangat cantik pada ketika ini. Tiada malam yang lebih cantik.

Nyawa Arthur sudah hampir ke ruangan lain. Arthur sudah tiada daya menggenggam walaupun tadi kuat Arthur menggenggam tepi seluarnya. Ketika masih ada isyarat terus ke medula. Athur sekarang cuma boleh mengelip-ngelipkan mata melihat langit yang cantik. Pernafasan Arthur kian merosot membuat oksigen semakin kurang untuk dipam ke otak dan mata semakin layu walhal Arthur mahu terus membuka. Tapi segalanya tidak menjadi.

*      *      *

Suasana nyaman. Arthur terlentang dan lihat rasuk rumah. Cantik. Segalanya di rumah itu sangat menawan. Terkebil-kebil kejap Arthur. Suasana ini pernah Arthur rasai suatu kali. Bau ini. Kehangatan ini. Keenakan bantal ini.

Arthur lihat sekeliling.

Arthur mengepal penumbuk kanan dan menumbuk tapak tangan kiri berkali-kali.

Arthur pasti.

Arthur rasa macam ada yang tak kena dengan kedua-dua belah tangannya.

Arthur tengok kedua belah tangannya kemudian terus mengalih pandangan kepada kaki.

bersambung


ini bukan arthur


p/s: Athur pasti siap!!!

0 comments: