"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Friday, March 2, 2012

penulis vs pembaca


bila tiba suatu hari nanti,

dia pasti merindu dikala tiada aku/ kau
dia pasti terbayang celoteh aku/kau
dia pasti termimpi gelagat aku/kau
dia pasti menyesal pada kejadian aku/kau
dia pasti tidak lupa pada aku/kau
dia pasti tidak lupa nakalnya aku/kau
dia pasti ingat jahatnya aku/kau
dia pasti terikut cara aku/kau
dia pasti tahu tiada org yg mampu buat kau/aku tersenyum tiapkali bertemu

dan pada masa itu

hujan turun membasahi bumi tanpa detik bunyi
angin menampar pipi terasa pedih
kaki memijak tanah seperti duri
air terasa panas membakar diri
api membakar hati dlm sepi


p/s : bila aku tiada, aku harap kau masih bahagia, tuhan selalu ada

2 comments:

miss NA said...

nak buat sajak rupanya..

ptot spjg hari mngamuk

engineer on site! said...

diam ah kau..