"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Thursday, March 8, 2012

pilihan nak mati


tepat pkol 1tgh hari tadi, sekumpulan tentera laut mengepung sebuah pulau dekat tgh laut, bukan sikit berkapal2.. gua ada dekat sebelah pulau tu, atas kapal.. keadaan kucar kacir, radio atas kapal tu bunyik bising nk mampos, skali skala bunyi lagu keti peri bekumandang 'the one that got away' dlm kucar kacir tu gua terikot-ikot nyanyi..ciss!

tetiba gua rasa terancam, satu badan gua mengeletar macam org somalia xmakan sebulan.. gua pusing belakang gua nampak sekumpulan tentera laut tu acu meriam kapal laut ke arah kapal yg gua naik.. gila gua mcm nk tekencing teberak semua ada.. gua panik nk terjun laut, banyak pulak ikan todak sama ikan buntal.. ikotkan mana mati yg cepat dan sakit kurang? gua jadi pikir, apahal tetiba nk acu meriam dekat kapal yg gua naik? gua pelancong ja, bukan buat salah.. tetiba belacberak gua jatuh dlm laut..gua pikir lagi, kalau hp jatuh dlm air boleh antar waranty lagi ke tak? mohon boleh guna waranty, hp tu kenangan gua dgn asj.. xsampai sesaat lepas gua fikir, gua dgr bunyi tembakan mcm hujan.. gua jadi tergamam.. gua pejam mata gua redha.. gua dgr lagi bunyi tembakan tu *tah bila gua nk mati ni (dlm hati).. bunyi tembakan kali ni mcm bunyik muzik.. bunyi dia lebih kurang mcm ni,

"There's a place off Ocean Avenue
Where I used to sit and talk with you
We were both 16 and it felt so right
Sleeping all day, staying up all night
Staying up all night"

* * *

gua angkat call tu, customer gua ajak jumpa.. gua bgn solat, g jumpa customer gua.. dpt la untung sikit..






p/s : gua rasa kalau customer gua tak call, gua ingat gua dah arwah dlm tido dah.. kalau la gua arwah tadi, gua xmintak lebih.. bacakan gua yasin sekali utk gua sudah la.. paling2 malas sedekahkan gua al-fatihah sebulan skali pun cukup.. Tapi alhamdulillah gua bernafas lagi..

2 comments:

Pert Doherty said...

handal mimpi setail melancong je keje. :P

engineer on site! said...

Hihihi, biasa