"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Sunday, May 13, 2012

penat





'3 jiwa di bawah satu bumbung
dia di hadapan bersebelahan tiang
 berpaling ke belakang
memandang dengan wajah tenang
jiwanya kencang
mereka berpegangan tangan
 memandang kehadapan
bertentangan kehadapan
dengan rasa tidak tenang
apa yg dikenang?
semoga tiada yg kurang'




kau tahu rasa kau balik rumah penat pkol 1 pagi lepas bukak booth seharian
kau terus terus balik tido sebab penat dgn otak kosong,
dengan mlmnya kau mimpi org yg kau sayang dan pernah syg kau
tenung kau dgn muka yg serba salah dan disebelah dia pegang tgn org lain..

esoknya kau bukak mata dengan air mata.. 
mmg celaka!
hati dengan jantung mcm kena tikam dengan pijak dengan kaki sendiri.. 
sakit sgt! sumpah sakit..

sumpah aku dah penat.. 
aku xnak.. 
kenapa bila akal dah decide move,
hati masih di takat yg lama..
aku lebih rela hati aku mcm dulu..
walaupun xda sesiapa
aku hepi..



p/s : kenapa mesti hati nk sabotaj akal? aku cuma berharap aku hilang ingatan semua peristiwa 2011..itu lebih baik.. dan kami kekal sebagai kwn bila masa bosan.. itu gelaran aku utk dia.. bila dia call aku semata2 utk berjalan dr kereta ke lift! bangang!


p/s 2 : sebenarnya bukan salah hati, tapi salah mimpi.. setidaknya hati cuba berdiri..kalau sekali mimpi mmg aku anggap mainan setan.. tapi kalau setiap kali mimpi kau pandang aku dengan muka serba salah kau apa ceritanya..? kau tahu? sebab aku xphm kenapa kau kena pandang aku dgn wajah tu.. xkan tuhan bg petunjuk dekat aku kot? aku bukan manusia yg alim ulama.. sembahyang iktikharah pun aku xpernah buat..

1 comments:

Pert Doherty said...
This comment has been removed by the author.