"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Sunday, August 5, 2012

solution bg setiap masalah yg kau reka atau kau dpt bukanlah dengan merokok, membeli belah, berhibur xtentu hala.. yg betulnya kau kena adapt dengan masalah tu dan mintak tlg dengan pncipta kau.. 



aku sedih woih tgk kwn2 aku merokok balik sebab nk hilangkan stress dgn masalah.. tu bukan solution woih.. tu cari penyakit.. 

tu semua alasan hang pa nk lari dari realiti.. sebab semua benda tu bersifat sementara.. sebab tu aku kata semua benda yg hang pa habaq kat aku tu.. aku kata hangpa muhung.. tu psykology otak kuno hampa.. 

sori la klu hampa menyampah dgq aku beletiaq smlm.. tapi aku jadi xseronok tgk kwn2 hat xmerokok.. dia merokok balik... jadi geqam kot mana pun aku xtaw..

masa depan kita ni tercorak dari masa lalu yg kita pernah buat.. jadi jgn pernah lari dari realiti hidup ni.. sebab semua benda yg jadi tu adalah pengalaman atau pengajaran yg Allah bg sebab kita sendiri yg pilih jalan tu.. 

solution yg kita buatlah jugak menentukan jln yg kita pilih.. aku xkisah la mcm mana hg nk adapt dengan semua masalah tu.. tapi yg aku nk bgtaw..setiap solution tu xboleh la hg pentingkan diri sendiri.. nk senang sorang2.. setidaknya tanggungjawab terhadap masalah tu hg kena pikoi jugak dan.. dan duit xboleh beli kebahagian.. aku kisah la bila hg nk bertanggungjawab.. tapi niat utk pegang tanggungjawab tu kena ada.. dan hg kena buat.. sebab kata maaf tu xdak makna kalau hg xbertanggunjawab dengan masalah yg hg sendiri reka.. dan jujurnya.. hati hg xkan pernah tenang.. sebab tu hg duk usha twitter dia duk kata pa kt hg.. kan?kan?... sebab pompuan dia mmg senang memaafkan.. tapi dia xpernah lupa apa yg jadi.. 



p/s : aku nk tgk lepaih ni hg xisap qokok depan aku dah mat jim oi.. dak ni aku habaq betoi.. tanggungjawab tu penting.. aku dah habaq dah dulu.. hg pikiaq habih2 sebelum buat keputusan.. dan tahniah sebab hg dh dpt degree.. semua notes hg boleh la bg kt aku pulak..





0 comments: