"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Monday, February 18, 2013

Johore day 1



alang alang dah aku kat johor aku ingat nk la p jenjln kat johor bharu memandangkan tiket legolad pun xpakai lg dan aku xpernah jln2 kat jb lagi..so aku decide dari batu pahat amik bas ke jb.. sebab kawan2 yg lain xmaw ikot.. sebab depa xdak tiket ke legoland dan ada komitment lain.. jadi petang habis kenduri farahin.. puteri hantar aku p stesen bas dekat BP.. alhamdulillah la aku xpyh menunggu ada siap dah bas nk p JB tunggu nk jln ja.. tiket xingat la berapa.. dlm belas2 ringgit ja klu xsalah..

dari batu pahat nk ke JB adala makan masa dlm 2 jam lebih.. sampai kat sana.. kawan aku Piti pick up aku.. sampai pun dah pkoi 8.30mlm, nasib la perut aku xmeragam sgt sebab kat kenduri farahin siang tu dah mkn macam2..

jadi piti bawak aku jln2 dekat Danga Bay.. first impression aku pasal danga bay ni mesti tepi pantai.. yeahh mmg betoi pun.. actually lebih kepada taman tema.. la.. tapi utk bebudak kecik.. ala mcm fun fair pun ada.. xpayah kena bayar pun.. free ja.. eh.. cuma nk main permainan tu kena bayar la.. kawasan dia xda la besar mana.. kecik ja.. tepi2 laut tu banyak kapal layar mcm tu.. piti ckp klu aku sampai awai sikit dia nk bawak aku naik cruise mkn atas tu mcm buffet.. tapi dah aku sampai lambat cruise tu dah jln dulu.. dia jalan2 pusing2 dekat2 ja.. gila ka nk p jauh2.. alangkah ruginya aku, tidak dpt candle light dinner pa??

coih.. dia kawan aku la.. not more than that... aku ja mengada lelebih..


hai, nama dia fitri, kami panggei dia piti.. oqang kedah, qeja kat johor nu.. dia penjaga keamanan.. hihihi

dah xtaw nk buat apa.. aku ajak la dia p bersukan.. amik la.. aku dgn pakai baju kurung skali wedges melanyang nk bersukan.. neahhh peduli apa.. aku ajak dia berbasikal la.. basikal kat sini unik.. dia mcm beca.. tapi x jugak.. ni mcm gambaq bawah ni...


ada dua padel.. aku xtaw nama dia.. aku panggei beskal jugak.. :P
pic curi kat insta piti..

habis kayuh2 tu.. kami kayuh sampai sejam buat gila kat danga bay tu.. piti xlaqat layan.. aku kan gila.. habis tu dia bawak aku mkn.. steamboat hat cucuk2 tu ala hat mcm kat kola peqelih tu.. haaa.. habis hattu p pasar karat pulak.. mmg syok p pasar karat tu.. aku qambang mata.. hg gila.. semua benda ada..  benda yg aku nk ofcoz la... aku nk cari kasut sebab kasut aku hat putih tu dah qelai.. alahai kasut seqelum tu.. kalau hujan bocoq meqata dah.. kecut kaki aku.. so aku kat situ jumpala kasut sebijik hat aku nk.. bundle la.. kasut seqelum everlast tu.. aku pakai 6 thn.. tahan jugak la.. tapi mkn kaki sikit.. pastu aku balik aloq staq jumpa kat butik everlast dia buat promotion sama kasut aku beli tu rm19.90.. ok cek bebai..tapi xpala kaler xcun.. *nk sedapkan hati ja tu..

dah habis melewaq kat pasar karat tu dia bawak aku p cari hotel muqah2 esoknya kami nk p legoland.. yebeda bedu.. jumpa hotel cappucino.. rm70 smlm.. mcm capsule kecik ja single bed.. serius cantik dan muqah serta bersih.. aku lupa nk amik gambaq hotel dia.. sebab sampai2 aku tequih pengsan ataih katil.. sebab bilik dia lawa dan aku mengantuk.. hahahahaha..

p/s : penat la nk fikir apa org fikir pasai kita.. pedulikan.. janji Allah taw niat kita.. ok bai JazakAllah Khairan :)

0 comments: