"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Wednesday, March 27, 2013

Oyuih


thanks kotakan janji..

dulu masa kiko pergi..
2 hari nangis..
mana nk cari ganti..
yg sama..
yg serupa..
yg dgr kata..
yg jinak sahaja..
yg sayang walau mcm mana..
yg memalam bising ajak main sampai layu mata
yg bila penat masuk sangkar saja..
yg manja dgn aku saja..
yg comei gila..
hanya dia..


first day dah bg amarah
cause yu n i both love

Oyuih ni garang, dr hari first g amik.. letak dlm kotak kasut sebab aku lupa bawak pouch.. otw balik tu dia gigit lubang kotak kasut tu.. tanda protes.. suka menggigit.. kuku tajam tanak kasi org potong.. makan kuat.. geram aku.. kiko dulu xmcm ni pun.. dlm masa 3 4 hari dh jinak.. bila aku panggil lambai tgn terus dtg dekat.. suka menjelajah.. kiko dulu hari2 aku lepas dlm bilik.. xsusah klu hilang dia ada ja dlm sangkar.. xperlu panik..dia masuk balik sangkar.. memlm bising ajak main.. tapi selalu dia paham mummy dia penat.. Oyuih xbanyak bunyik.. diam.. penakut.. 2 kali aku bukak sangkar lupa tutup.. lama jugak la sejam mcm tu.. skali pun dia xpernah keluar sangkar.. bila aku pegang kencing ( maksud dia takut ).. menjerit2 nk masuk sangkar balik.. lompat2 dia cari sangkar dia.. tapi mkn kuat ya rabbi.. sejorai aku letak mlm.. esoknya lincin.. kulit2 skali dia mkn ( buah pear ).. aku rasa dia garang mcm owner dia yg dulu.. degil.. xdgr ckp..err.. err.. matila klu owner dia bca ni.. kah kah kah..

dulu owner Oyuih ni (seorg rakan).. ckp bila suger glider dia beranak dia nk bagi.. aku ingat memula dia melawak.. then tetiba last year dia tanya nk dak? awai tu mcm berat sebab aku banyak projek.. insyaAllah semester ni xbz sgt.. xada projek lagi.. so aku pun amik jela bela.. bak kata owner ni.. hinjiner kebanyakkannya forever alone . ahaha.. jadi nk mengisi masa malas aku boleh la bela ada Oyuih ni...

sebab apa nama dia Oyuih..?? sebab nk bagi ingat siapa yg baik hati ni.. supaya xlupa budi dia nanti :) bukan sebab nk pedajai nah.. ahaha..

p/s : sabar ja dgn Oyuih ni.. lelama nanti dia ok kot.. InsyaAllah..walau xsama xserupa tapi mummy tunggu Oyuih syg mummy..


0 comments: