"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Sunday, May 12, 2013

salanghabnida


kebanyakan jiwa di dunia ni.. selalu menyebut

"saya sayang awak " atau " i love you"
"saya rindu awak " atau " i miss you"

barangkali pernahkan kamu mendengar

"saya cinta awak"

kau tahu sayang dan cinta itu punya perbezaan??
aku bg contoh,

"saya sayang awak sebagai sahabat"
"saya rindu awak sebagai sahabat"

aku rasa ayat di atas boleh diterima.

kau dengar ayat ni pulak

"saya cinta awak sebagai sahabat"

kau rasa bagaimana?

dalam hidup aku hanya sekali aku sebut perkataan

 " saya cinta awak "

sebab pada aku ayat  tu amat berharga,
pada aku ayat tu bernilai lebih dari intan permata,
pada aku ayat tu melangkau sedetik jantung bernyawa,

pada aku ayat tu bawak satu makna,
yg aku xboleh khabarkan bagaimana,
simple yg aku boleh kata : "kau xkan pernah tahu sampai bila.."  atau " you'll never know, hahaha "
apa yg aku rasa..
sebab aku pun xtaw nk bagitaw mcm mana..

perhatian! tapi ni cuma fahaman aku, itu saja ^,^


p/s : kata dia

"awak orang pertama yg ajar saya pasal cinta. makna cinta. beza cinta dan sayang, sebab tu, hilang mana awak pergi, sy tetap kejar dan mencari.."

kata aku

" err.. owh.. ya?? maaf, dulu sy beri seluruh jiwa sy utk awak.. tapi skrg sy dah lupa apa yg sy ckp dulu.. sebab benda yg buat saya sedih, luka, kecewa, hampa dan luruh sepenuh jiwa sy, sy dah buang serta merta sejak mula awak tertangkap lalai bersama dia.." ( aku terbayang seketika, ya aku pernah mengajar dia seketika tentang cinta walau skrg aku lupa bagaimana.. )


berdiamlah dia dari berkata

cetus aku dari kesunyian,

" InsyaAllah, jika tertulis dariNya berjodoh antara kita.. maka kita akan berjodoh.. saya tidak menolak takdir saya.. cuma sy masih tidak bersedia dan masih perlu masa utk semuanya."







0 comments: