"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Thursday, May 23, 2013

VPN Express





kalau sesapa yg pakai iphone or others smartphone.. aku suggest pakai VPN ni..
VPN is stand for virtual private network..

pada pemahaman aku la.. vpn ni dia bukan bagi kita excess kepada internet..
dia just bg data dalam kadar yg murah utk kita yg selalu guna terlebih quota ni..

aku bg cth la kan..
aku pakai maxis prepaid and..
klu nk guna internet aku kena beli plan data internet dari maxis yg berharga 
rm2 = 100Mb sehari
jadi kalau haritu aku nk downlod nk tgk youtube..
manala nk cukup kan..
so klu nk jimat aku beli VPN utk tambah data aku..
sebab harga yg dia bg tu sgtlah..
lagi satu VPN ni world wide..

cth aku p Bali hari tu.. aku just beli simcard rm5
then aku beli data XL 6bulan=150Mb= rm1.50
gila muqah.. tapi xcukup la pada aku nk scroll insta la...
hapload gambaq.. tgk youtube..
so dekat sana aku pakai VPN..
dah la laju.. nk duduk indon la cenggini.. ahaha..

tapi VPN xla semua tempat laju.. ada 3G laju la..
VPN jugak ada butang ON dgn OFF
maksudnya bila hang guna VPN dia xkacau la line yg kita beli dekat telco..
tapi bila kita off vpn which mean dia tolak data yg dekat telco la..

lagi satu bila aku ckp vpn ni bukan excess kepada internet..
maksudnya mcm cth aku bg tadi kalau aku beli data dekat maxis rm2 sehari..
maksudnya bila habis sehari tu aku dah xboleh nk pakai la..
maksudnya mcm mana eh..

aku bukan pandai sgt nk explain..
so aku qasa hampa patut try la..
utk permulaan satu bulan.. dia akan bg percuma 300MB
tapi kalau hampa letak email aku sebagai referee..
hampa akan dpt lagi tambahan quota sebanyak 400Mb..
paling banyak 1G (ini adalah random)..
bila hampa dah pakai ni hampa taw la cemana nak guna.. 
don wori xruqi pun klu try.. dah la free pulak..

step 1: p dekat apps tapi ja VPN.. (utk ip taip vpn express nanti dia keluaq gambaq gold2 cm tu...)
aku dah survay dah.. yg vpn express ja yg bg harga paling muqah dan berbaloi setakat ni..



step 2:register.. ala mcm buat account utk fb, tuiter cm tu.. standed la.. make sure klu nk extra data letak referee aku.. sebab klu invalid referee xdpt la data extra tu.. mcm dlm gambaq bawah..



nur dot atyrah at icloud dot com
dah register tunggu sampai keluaq cm ni..
free data boleh tgk dekat remaining Quotas
quota aku mmg la kosong.. aku kt rumah dah ada unifi  curik buat apa nk beli ye dok..
aku pakai vpn ni bila travel ja.. heeeee

step 3: donwload setup




click start auto setap tu.. tekan semua ok ja



ni pun tekan ja launch

tunggu sampai keluaq yg ni.. pehtu install la..keh dah selesai
haaa buleh nilai sendiri berbaloi dah muqah dak??
xdak expired date plak tu.. ni baqu xcekik daqah


ni yg aku ckp dia ada turn ON and OFF button
boleh cari dekat setting dekat bawah personal hotspot



owh ya,VPN ni jugak buleh pakai dekai tab, ipad.. sama ja cuma download apps ja.. then utk pc n laptop pun boleh.. aku xtaw nk buat cemana cuba p caqi kat blog lain sama.. heeee.. buleh apply utk oqang yg pakai server lain selain unifi sebab dah unlimited aku qasa buat pa nk pakai vpn lagi.. maksud aku yg  ada limit quota la.. ada lagi muqah.. cuma kena beli modem klu xsalah aku.. cuba p caqi kat mudah or loyat punya forum..

ok lagi satu.. klu kita pakai hotspot n hotspot yg kita dpt connect tu lembab kita buleh bukak jugak pakai VPN kalau ada quota la.. sebab selama aku duk pakai.. lajuuuuuuuuuuuuuuuuuu...



p/s: Glückwunsch an euch beide.. gerak hati aku xpernah salah.. Alhamdulillah ^_^

0 comments: