"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Saturday, November 8, 2008

ptg yang lapar

ptg tadi nak depakt pukol 7 da..(tapi pukul nam lebey gak la)aku pun bergerak dari rumah sewa aku nak p beli makan lapaq gila dari pg tadi tak makan duk kedaqah game bukan kenyang pun..selesai beli bihun sup aku nak p beli menda alah kat seberang sana plak aku lompat ats moto start lompat p seberang.. a*** h****, B**** sumpah aku tanak jumpa "si chelaka" (ni gelaran aku kat dia walaupun aku syg dia macam nak gila) tuhklu aku taw dia ada kat situ aku tak p dah kedai tuh (walaupun gerak ati aku kuat mengatakan dia ada kat situ.. walau cm mana pun aku dah lapaq menda alah tuh aku p jgak.. ternyata gerak ati aku benar belaka) masa aku nak belok masuk simpang tuh (nasib bek tak belok lagi) aku nampak segerombolan moto ( moto skuter dia skali budak2 kelas dia bawu balik men futsal di IPTA kami) jadi aku terus tak jadi belok aku jln trus p amik jln jauh p kat depan kedai.. aku pun park moto jauh sket dari kedai tuh jln kaki dlm 10 langkah(walhal aku tak kira pun..) p kat kaunter bayaran nak buat oder.. aku duk belakang dinding yg agak besar.. punyalah tak maw bg kwn2 dia nampak aku.. tapi apakan daya ternampak jugak..(aku duk ketaq dah time tuh.. tak tawlah pasaipa..)..oleh kawan dia 2 org duk melambai2 kat aku sambil duk kata "si chelaka " neh ada kat sebelah depa.. aku pun anguk2 jalah.. sambil angkat tgn suwuh diam.. tapi dh terlambat sudah (nasi sudah menjadi bubur) hurm aku pun buat relex kat situ sambil tunggu aku punya oder yg tak siap2 lagi.. mcm mak enon lambat(slalu tak penah lambat) saja ar tuh nak bg aku malu(walhal depa tak taw pa pun).. aku pun tak larat berdiri duduk la kat meja tepi kaunter tuh.. aleh2 salah sowang kwn bek dia mai bayaq minum.. haish.. aku pun senyum jala.. walaupun aku nampak dia senyum kat aku tak ikhlas.. nampak sgt.. (klu tanak senyum tak payah senyum aku pun tak bebulur senyum ko tu..lagi kebulur menda alah yg tak siap2 lagi ni..) dah nampak senyum dia tak ikhlas malas dah aku nak menghadap muka dia walaupun muka aku neh mmg menghadap kaunter..so aku pusing kepala aku tgk tv kat belakang aku.. haish.. nasib baek menda alah aku tuh da siap.. past "si senyum tak ikhlas" neh blah aku suwuh mamat yg jual neh bungkus kat aku bahan tambah kimia kat aku.. dah tuh aku bayar g kat moto.. skali lagi aku tak amik shortcut amik jln jauh gak pusing sebab aku tanak lalu kat bhgn tepi kedai yang penuh dgn kaum2 "si chelaka" neh.. aku p sampai nak masuk simpang besar.. ada satu mto lalu kat tepi aku tegor "sorang je t****?" aku pun angguk ja.. senyum.. rupanya2 "si senyum tak ikhlas" dengan "si mulut chelupar" (bukan nak mnegata tapi ramai yang dah bg gelaran tu kat dia.. tapi aku rasa dia baik.. dialah tegor aku.. kat mana2 dia terjumpa aku mesti dia tgor aku..)depa trus belok kiri..aku tergagap nak belok kanan.. pastu aku pandu laju balik umah sebab dah maghrib da.. haish..sampai umah trus cita kat housemate aku.. abeh kena bahan kejap.. aku tanya pendapat depa.. agak2 apa reaksi "si chelaka" tuh bila aku sam lari2 pada dia.. depa ckp mesti reaksi dia " budak neh apahal" haish en kali buat tak taw ja kat dia buat mcm ko takda kat situ (member aku neh budak terengganu jadi dia cakap kl sket nak bg aku paham) member aku kata.. aku pun baiklah aku akan cuba.. tapi entah la.. klu depan dia aku jadi gugup sket(walaupun hakikatnya banyaknya gugup tuh).. tapi nak buat cm na.. takdir aku nak suka kat dia.. alangkah indah klu aku tak penah kenai dia.. jadi suma neh takkan penah jadi.. jadi takkan adalah gelaran "si chelaka" tuh kat dia..


p/s - aku bg nama dia "si chelaka" sebab aku nak motivate diri aku supaya.. supaya apa eh? hurm ntah la.. sebab tanak .. entah la... lu pikir lah sendiri....

0 comments: