"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Tuesday, November 9, 2010

saving ka??

satu hari ni aku dengan ex-roomate aku dekat rumah sewa ada la p pasar malam.. time ni kami baek lagi.. hurm.. jalan2 pusing pasar mlm then tetiba jumpa satu gerai yang jual baju2 dari factory outlet.. macam baru rejectlah.. depa pun apa lagi pilih la nk beli.. dia punya barang kira oklah, elok chantek la jugak.. tetiba depa tanya aku macam ni..

p : tyrah ang tamaw beli ka baju2 kat sini??

s : ahaha.. tyrah mana layan baju pasar mlm.. baju dia suma brand2..

p : owh betoi la jugak.. hahaha

t : huish mana ada.. aku pakai jugak baju pasar mlm ada ja.. dah aku tak berminat2
pattern2 baju kat sini...


ada satu babak lagi ...

kami satu rumah p queensbay mall.. kami masuk la kedai padini then aku bekenan kat satu baju ni harga dalam rm 3+.++ && depa pun bekenan dekat satu baju ni.. harga yang sama.. aku tanya la nk beli ka x sebab beria2 cakap chantik nk beli.. duk gedik2 dialah nk beli, tapi sayang duit duk cakap mahal.. then bila aku beli duk cakap aku ni suka beli barang brand ja.. dammit aku beli baju untuk diri sendiri kot.. untuk apa perlu kedekut dengan diri sendiri??


dalam hati aku bengang jugakla kena hentam macam tu.. pada aku tadakla aku pakai baju brand2 sangat pun takat padini, seed, soda.. sehelai dalam rm 30 jelah.. pastu kalau nk pakai MNG ka levis ka, topshop ka.. gamak tungguh sale aku x pun tunggu ayah beli aku.. haish x paham aku macam ni.. yang depa duk p beli hp sampai dekat seribu guna duit ptptn.. buat rambut sampai ratus2 tu x rasa membazir ka?? depa pun nak kata anak orang berada tadalah sangat.. mak keje kilang, ayah keja guard mlm buat keja part time... daripada duk buat rambut, beli telefon mahal2 baek beli towel untuk diri sendiri yang dah berbau masam.. xpun beli telekung baru.. telekung sendiri pun dah banyak "taik lalat".. pastu xsampai ujung semester kalut la duit tadak.. then mula nk nk auta mak ayah sendiri nk mintak duit lebih.. xpaham aku.. apalah masalah depa ni..
nk saving tak kena tempat??

0 comments: