"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Thursday, February 16, 2012

7 jam


matahari dah nk sampai atas kepala, bunga baru nk bgn tido.. letih agaknya.. perjalanan dari franc nk ke london memakan masa dlm 6 jam menaiki basikal terbang.. rata-rata pengangkutan yg terkenal di franc tidak memberikan kemudahan pengangkutan yg sempurna sehingga memaksa bunga untuk berhibenasi dengan tidak sempurna semasa dlm perjalanan ditambah dengan gesakan dr rakan-rakan seperjuangan yg menggesa bunga untuk menempah tiket bus skolah utk ke jepun awal tahun hadapan.. jadi apabila sampai di tanah tumpahnya darah bunga, bunga langsung tidak memberi peluang untuk dirinya tidor dengan tidak nyenyak..

tapi memandangkan hasrat hasti bunga untuk melancong ke jepun belum lagi kesampaian dan sekarang promosi bas sekolah untuk berangkat ke jepun adalah sangat murah di tambah dengan deringan fon dr rakannya menyuruh dia menempah tiket bus skolah maka bunga gagahkan juga diri membuka mata serta merta menekan punat on pada ipad yg agak lusuh pemberian bapak bunga secara mengada..

' ah setan, suruh aku tempah duit xbg.. aku buat perangai aku tempah tiket aku sorang aku pergi sorg.. apa ada hal.. jepun ja pun.. '

bisik hati bunga tidak berpuas hati dgn desakan rakan-rakannya.. sejam berlalu bunga membebel

bunga bgn menggaru bontot.. capai tuala masuk ke bilik basahan... dan mandi.. ( jgn nk membayang la woih! )

bunga sesiap utk berjumpa yg pakar dlm operasi menempah tiket bus secara on9.. tapi sebelum tu.. bunga dipaksa mengadap laman sesawang yg pasti sakit hati pabila promosi menjelma..

bunga buka laman sesawang tersebut.. bunga lihat laman web tersebut.. bunga membaca..
bunga..

4 jam berlalu.. bunga masih menunngu.. memandang screen merah putih itu



* * *


"woi aku bebal dah ni.. penat taw dak!" cetus si A

" sabar A, cuba lagi.. hidup ni mana ada hat senang nk dpt murah.. hihi " kata si B

" takpa kami sokong hg, xdapat xpa bukan rezeki kita " balas si C

" hg try la buat mlm ni, tgh2 mlm mesti buleh.. " pintas si D

" ya, baeklah " jawap si A


* * *




7 jam berlalu.....

























booking number : JB*ZKN





p/s : lihatlah dunia.. aku buleh tidoq dengan lena



p/s 2 : 'show me the good things come to those who wait' - David Archuletta , you can



2 comments:

Pert Doherty said...

babi part lu garu bontot dan mandi gua dah terbayang.. setan.. akhirnya gua pejam mata tak snggup tengok..

engineer on site! said...

woi, gua dah bg amaran..