"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Thursday, February 16, 2012

.


sesekali mereka berbicara, berdiskusi, bertengkar, berlawan kata, melawan pendapat, meremeh cerita, mereka keliru, mereka tak tahu, mereka merindu, mereka bisu, mereka merajuk, mereka berlalu dengan begitu dan kembali begitu pabila tiba waktu.

a : its not something yu can run away off..
b : yeah rite, tapi itu semua kau boleh kawal..
a : yup bercakap mmg senang, apa yg kau tahu? kau hanya menggunakan logik akal, sedangkan aku.. aku lebih kepada nafsu.. salahkan aku mempunyai nafsu yg diciptakan dr penciptaku?
b : kita semua diciptakan dr pencipta yg sama tapi kau kenal iman? kau kenal x?
a : yelah aku kenal iman, tapi benda ni aku xboleh kawal, aku buntu..
b : kalau begitu kau belum kenal iman dengan sepenuhnya..
a : bagaimana aku nk mengenali iman sepenuhnya? aku dah berusaha sehabis baik utk mengenali iman.. aku mendekatkan diri aku dengan iman.. apa lagi yg xcukup..? aku dah berusaha sehabis baik..
b : yup kau berusaha sehabis baik.. aku nampak usaha kau.. mungkin diri kau belum cukup ikhlas utk mengenali iman..
a : jadi apa yg harus aku lakukan lagi?
b : teruskan mendekati iman walaupun kau terpaksa atau dipaksa.. aku sedia ada di dlm diri kau utk meluruskan jln utk kau selagi yg aku mampu.. kau pasti boleh, aku yakin.. hanya masa dapat menyembuhkan luka pada dirimu.. ingatlah kita mungkin jauh, tapi kita tetap dekat...




betulkan tanpa jawapan, mereka berlalu dan terdiam membisu dlm diriku, sesekaliku terkedu



p/s : kenapa lama xsinggah? aku rindu.. seyes aku rindu.. kau buat apa? aku nk macam dulu.. dan aku tahu xkan jadi mcm dulu.. !

p/s 2 : kepala hotak punya otak!