"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Tuesday, May 1, 2012

bai bai April


Assalamualaikum warah matullah hiwabarokatu..
Alhamdulillah kerana kita masih bernafas pada awal bulan mei ni..
Banyak yg berlaku sepanjang bulan april yg lalu.. dan gua bejaya kotakan janji dengan diri gua.. tiada entri sepanjang bulan April.. tapi gua ada ja notes utk luahan gua dekat notes fb :P dan  tumblr gua yg private tu.. hihihi

First, im decided to wearing a hijab.. J Alhamdulillah.. im wearing as long as I can.. insyaAllah.. why now? Itu rahsia gua dengan yg mana berkuasa..
Sepanjang bulan april Alhamdulillah rezeki pun sedikit bertambah.. boleh la shopping baju sikit2.. kawan2 yg lain semua pakat shopping time ptptn dulu.. kita lani ja baru nk boleh beli baju t-shirt selai dua.. tapi xboleh boros jugak.. maintenance hidup dekat shah alam ni tinggi.. jadi kena la masak kat qumah selalu..
Owh, bulan april jugak ramai kawan2 mai melawat shah alam ni.. antaranya makcik izzati bt Odziz *haimestyubebeh, pert Doherty *thankstlgjagaboothnkautimtiketbola, n beberapa sahabat gua yg lain *thankssudilepakshahalem!

Bulan april jugak gua bz dengan minggu test gua yg mana nk gila.. semua subjek power2.. cthnya la power engineering, control system, ni subjek yg kalau xlulus ni mampos ni! * ya Allah ya tuhan ku permudahkan jalan hamba mu ini ya, Allah…. Gua stdy tiap2 mlm sama classmate gua dekat NR sampai 2, 3 pagi.. *thanksclassmate,korangmmgawesome

Tak lupa juga kepada berita yg kurang sedap di dengar, bb gua rosak khamis haritu.. ceritanya begini, gua tgh ckp ng mak gua, riso mak gua kat mana xbalik2 lagi antar bapak gua flight dekat pinang.. sesat ke hapo.. gua baru Tanya mak gua kat mana.. bila nk balik.. xsempat mka gua nk jawap.. boleh dia putus.. gua ingat battery gua mati.. sklai gua charge xnak on.. gua syak rosak.. tapi gua relek ja tgk tv.. dlm hati bedebo.. gua cuba on besoknya.. xjadi hapo.. ok mmg rosak.. ni tadi baru antar warranty dekat brightstar pj.. ok bb antar pegi Singapore.. maximum 2bulan.. mmg bebailah dh la baru on BIS! Lagi satu xsembat backup no customer gua yg baru2 tu.. ah.. habisla catalog gua ilang.. xpelah dugaan tuhan bg dekat gua.. mintak2 akak tu sudi la call gua balik nanti..

Takziah jugak kepada sahabat gua.. en, yusry aizat..  3 jenis camera beliau “bo liau” rumah kena pecah.. sabo jelah xda rezeki la tu.. cuba lain kali jgn duk kata kat org!

Al-Fatihah juga kepada bapa Ahmad Shahir bin Jamil atas pemergian ayahanda tercinta iaitu cikgu English dekat MRSM berseri, Sir Jamil bin Firdaus semoga rohnya dicucuri rahmat dan tergolong dlm org2 yg beriman.. gua pernah jumpa bapak shahir ni dua kali ja dekat hospital sultanah bahiyah.. bapak dia ni sakit cancer peparu *yg ni ceritanya sebab dulu bapak dia merokok tapi dah lama berhenti n cancer prostat klu xsalah la.. jadi sahabat2 gua yg merokok tu sila lah berhenti merokok.. walaupun dh lama berhentii merokok peratusan nk dpt cancer tu ada.. tapi berserah jalah dekat Allah SWT..

Gua pun nk komen isu bersih 3.0 tu, walaupun gua xpergi, gua xdaftar mengundi lagi.. tapi gua nk komen pasal individu yg sibuk2 duk maki2 mencarut2 dekat org yg sokong bersih tu.. gua xpaham.. korang xpergi pun bersih tu, tapi sibuk nk mangata sana sini.. xhabis2 sudah2 la tu.. gua rasa semua benda n ink rosakkan hubungan sesame manusia ja.. lagi2 syaitan mmg suka bebenor tgk umat islam ni bergaduh pasal hal2 dunia.. yg kerja polis tu, gua pun xtahu pasal polis pukul org tu sebab apa.. yg org baling benda dekat kereta polis kenapa.. tapi kenapa mesti nk mengutuk, buat spekulasi yg kita sendiri xphm.. lepas tu post dekat fb semua yg sokong bersih tu bodoh, amboi Korong pandai sgt la? Yg penyokong bersih sibuk pulak nk mengutuk org kerajaan!  Bukan semua polis jahat, bukan semua polis baik jugak.. pandai2 pikiaq la.. nama pun manusia.. Sampai bila nk habis.. cukup la simpan dlm hati korang nk sokong siapa.. pada gua pemimpin tu nk seleweng duit rakyat ke.. tipu ke apa ke.. tu urusan dia dengan tuhan nanti.. tapi kalau yg benar2 tahu tu pemimpin tu gelong xpyh la undi dia.. boleh jugak nk sebarkan tapi mesti la ada bukti baru org percaya.. n media massa pun bukan betul sgt fakta yg dorg bg.. semua ni pasal duit.. pasal urusan dunia.. manusia lani banyak yg sibuk dengan dunia, ni org kata masyarakat akhir zaman kot..Kesimpulanya.. xpyh la emosional sgt.. benda kecik ja.. hal dunia.. tapi gua pernah dengar.. petikan dr ustaz azhar idrus la kan.. “ wajib pilih pemimpin yg menjalankan hukum hudud!”.. harap2 adala dikalangan pemimpin kita yg boleh menjalankan hukum hudud.. tidakla secara mengejut mungkin secara perlahan2.. gua juga berharap pemimpin Negara gua xpakai rantai emas, minum arak, bunuh scandal sendiri sebab nk tutup rahsia dan keluarganya tidak ada gosip2 yg kurang baik.. if pemimpin gua dpt jugak yg mcm tu.. gua xmintak lain.. semoga dia diberikan hidayah dan petunjuk dari Allah SWT…  Amin

Gua pun nk cerita jugak yg gua sebenarnya bebal jugak dengan sesetengah friends list gua tu, sebuk jugak nk mengata pasal kwn2 sendiri.. gua xda ckp gua xpernah mengutuk.. Cuma xda nk tunjuk sgt dekat fb.. dulu-dulu mungkin adala.. tapi kehidupan mematangkan gua.. gua aritu terpandang post dr sorg kwn gua ni.. sibuk mengungkit pasal kawan tikam belakang, xmengenang budi, senang sorng2 susah sama2, hutang xnk bayar.. gua terbaca gua jadi bebal.. padahal org yg post tu dulu dia pernah la buat dekat gua sama mcm kwn dia buat dekat dia.. pada gua xpyh la nk heboh kau kena tikam belakang or what.. think back.. what yu have done from ur past.. its karma beb.. gua xpernah ungkit yg lu pernah buat dekat gua dulu gua xda nk heboh2 maybe some of my bestfriend ja yg tahu pun.. skrg pun If ada kwn2 gua yg buat xbaik dekat gua, gua diam ja, gua redha.. maybe ni balasan sebab gua jahat dulu2, gua tipu mak gua, gua kutuk org, gua sakitkan hati org, gua mencarut la,gua lukakan hati org, gua nakal xkenal tempat, gua buat org nagis, mcm2 la yg gua buat.. gua terima.. sebab gua rasa benda tu jadi sebab gua banyak buat dosa dengan org, gua buat dosa dengan tuhan, gua sakit skrg ni pun sebab  dosa silam gua, gua rasa la.. gua mengumpat org, gua xjujur, ckp tipu, berzina mulut, mcm2 la pasal mulut ni kalau nk cerita xhabis tapi kalau bukan pasal dosa gua dulu2 gua.. gua terima apa yg Allah bg dekat gua.. gua anggap ni dugaan yg tuhan bg untuk uji gua.. org ckp klu org yg banyak dugaan ni Allah syg.. sebab tu dia bg kita banyak dugaan.. sebab bila banyak dugaan la kita jadi ingat dekat dia.. dan sebenarnya Allah rindu dengan kita.. sebab kita lalai dengan dia.. kita xbaca al-Quran yg dia bg, kita xsujud dekat dia.. kita sombong dengan dia.. padahal hari2 dia ingat kat kita bangunkan kita dari mimpi..  jadi kesimpulan gua.. kurangkan bercakap benda2 yg xberapa penting.. fikir kenapa kita ditimpa musibah.. bukan cari salah.. yg penting redha dengan ketentuan tuhan.. insyaAllah hidup lebih tenang J gua pegang satu ayat yg buat gua kuat “ hidup ni kena malu dengan Allah”.. cth la kalau susah nk bgn subuhkan.. gua akan niat dlm hati masa malas2 tu.. “ tuhan dah kejutkan aku dr tidur, berikan aku peluang utk bernafas, tiada rasa malukah aku utk bersujud sebentar kepada-Nya..” terus gua fikir.. gua kena bgn subuh kalau gua x org yg xbersyukur.. gua xmalu dengan Tuhan gua.. jadi gua terus kuat utk bgn pegi bilik air.. err klu xpaham cerita gua sudah.. hihihi


p/s :  maybe lepas ni gua dh xrajin menulis mcm dulu.. sebab gua rasa tak perlu nk beritahu semua cerita gua.. xda yg menarik sgt pun.. bukan ada yg beriya nk baca sgt pun.. tapi InsyaAllah klu gua post entry pun maybe seminggu sekali (isnin or jumaat la).. gua target semester ni kena dapat 3.00 ke atas jadi gua bzzz.. insyaAllah doakan gua..  dah oleh sebab itu gua kena usaha lebih.. stdy lebih banyak kurangkan fb n blog.. but bizness kena jaga.. nk p bandung ni woih.. gua dah mention kat sini.. jgn nk Tanya bila guan k hapdet!.. dan yg penting gua kena belajar MOVE ON, gua mcm org yg tikam jantung sendiri bila tekan button send dekat whatsapp jam 1.33ptg 25/4.. tapi utk kebaikan dia.. its better that way.. amin.. im praying for ur own good.. n apasal dah lain blog ni woih.. xsuka! gua nk yg lama jugak!






2 comments:

Pert Doherty said...

sbrnya kan.. ada org yg tunggu lu pos.. :p

Wadi AR said...

alhamdulillah sahabat :)