"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Tuesday, May 29, 2012

oh, my jaw

kalau aku tahu dia dtg seawal ni,
aku xbeli telepon mahal-mahal,
aku xbeli beg mahal,
aku xborong baju dekat padini time sale haritu,
aku xmakan hebat-hebat,
makan roti hari-hari,
hidup sederhana,
tapi yg hebatnya aku
xtahu seawal ni.





 sebelum - x ada gap dekat rahang aku

 selepas - dah ada gap sikit lepas 2 minggu.. but its only temporary
still rasa sakit if nk makan.. tapi ada improvement xsakit mcm dulu..


ni rahang sebelah kiri yg normal


utk keadaan jadi normal.. its impossible.. tapi the best way kalau xnak buat operation tu selalu.. aku kena beli fluid utk letak diantara rahang aku dengan tulang.. cost about rm5++ (dr xsemak lagi harga pasaran skrg) utk fluid shj xtermasuk treatment lain lagi *kalau ada.. aku xingat apa nama fluid tu.. tapi fluid tu yg ada dekat semua sendi manusia.. ( tu pun dr kena check sama ada fluid tu ada tindak balas dengan kimo or dak )...


secara kasarnya, dr ckp ada sumthing yg tumbuh dekat rahang tu, dan maybe sebab ketumbuhan tu yg buat rahang aku jam, might be sebab aku pernah buat kimoterapi dulu ketumbuhan tu tumbuh tapi xmembahayakan kot, dan aku mmg kena jaga gusi dan gigi aku dengan cermatnya.. dr takut ada effect lagi dekat gigi..


kesimpulannya, effect kimoterapi tak dapat dijangka..




***********************************




semlm nurse call ckp aku ada appointment dgn dr, "ok sy gerak skrg nurse.." lepas jumpa dr.. kesimpulan yg dr bg adalah seperti di atas.. 


aku xckp lagi dekat mak or abah.. secara jujurnya semalam aku nagis dengan teruk.. rasa diri ni menyusahkan parent aku.. start umur 2 thn aku dah cancer hati (hepatoblastoma), lepas tu 3 kali patah kaki.. semua tu aku kena masuk hospital, lepas tu ada rawatan susulan utk MIR la, x-ray satu badan, cucuk darah sana sini mcm tikus makmal.. semua tu perlukan duit.. skrg dah umur 2+ nk menyusahkan lagi..? aku rasa sedih.. ada rasa sedikit looser.. jadi aku decide aku nk tanggung kos ni sendiri.. xpyh bgtaw mak dengan abah pun x apa kot.. lagipun abah skrg ada masalah keewangan yg teruk.. so aku kena start menabung lagi.. duit nk g bandung tu maybe boleh guna dulu.. bzness kena usaha lebih lagi ( kunci rezeki solat Dhuha ).. owh aku ambik short sem semester ni.. hurm maybe aku kena cancel.. nk try jugak apply zakat uitm (*err boleh ka? )..


maybe kawan-kawan aku yg jadi engineer, pak guard, pegawai bank, cikgu dan pembaca blog aku sudi nk tlg aku sikit-sikit.. ihihihi.. insyaAllah kalau hampa tlg aku, Allah tlg hampa balik.. beside kalau aku baca al-Quran or surah-surah, insyaAllah hampa dpt pahala sekali..time ni la nk kumpoi pahala.. hihihi.. tapi kalau doakan aku sembuh dan tabah pun.. tu pun dah cukup baik.. kawan-kawan aku tlg la jaga kesihatan anda baik-baik.. mintak Allah sihatkan kamu-kamu semua.. aku rasa sedih nanti kalau hampa sakit jugak..




p/s : sekarang kau tahu, kenapa aku suruh kau blah dulu.. sebab aku tahu kemungkinan yg akan berlaku..



kerana mulut banyak perkara,
banyak angkara,
banyak dosa,
hampir zinanya,

kini aku mengerti apa ertinya
terima kasih yg maha penguasa
mengajar aku ertinya
terima diriku apa adanya
hilanglah satu nikmat di dunia
moga kasihMu berkekalan akhirnya

InsyaAllah,Alhamdulillah...












0 comments: