"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Thursday, June 14, 2012

Ya Allah, Aku Terharu..



dari pagi aku dekat fakulti gigi nk ambil surat dr Dr. aku tunggu dekat 1jam semata-mata nk ambil surat.. dah dapat surat Dr. ckp aku kena ambil 3 suntikan Asid hyaluronic.. setiap suntikan bernilai rm4++ (*masih xtahu harga pasaran), bermaksud total 3 suntikan satu ribu lebih.. xtermasuk rawatan lain (*kalau ada).. lutut aku dah goyang.. sumpah kalau dlm rm500 aku dah boleh tangung sendiri.. tapi kalau dah seribu lebih aku fikir sepuluh kali nk buat operation ni.. minggu lepas dah susahkan mak abah sampai gaduh-gaduh.. lagi nk bagitahu.. aku segan dr kecik sampai besar akula anak yg paling banyak nk dikeluarkan duit.. biarla yg last ni aku tanggung sendiri.. biarla aku belajar utk hargai apa yg tuhan bagi lepas ni.. aku tahu Allah ada utk bantu aku..


kemudian bila aku letak status fb yg xda kena mengena pasal aku sakit just mention mcm mana nk cari duit pun kawan aku yang tah dari mana aku kenal dari alam maya ni yang sibuk-sibuk nk tlg aku siap buat flyer utk aku.. 2 3 org lagi siap bbm mintak no akaun padahal aku xpenah jumpa.. ya Allah Alhamdulillah, tuhan berikan aku kawan-kawan yang prihatin dengan aku.. sumpah aku terharu segan.. demi Allah kalau kos dlm rm500 aku boleh tanggung sendiri, insyaAllah.. tapi kalau satu ribu lebih aku xda nk boleh cari dlm masa 2 3 bulan ni.. operation bulan depan.. insyaAllah.. aku dah jam nk cari duit mcm mana..


lepas dia buat flyer post dekat blog, ada org mesej aku ckp nk tlg sempat lagi air jernih aku nk mengalir laju ja.. terima kasih sudi tlg aku.. bila aku bg no akaun, tanya nama dia xblas.. walau sesiapa pun anda terima kasih.. insyaAllah aku guna pertolongan yg korang bg ni ke arah kebaikkan.. insyaAllah kalau aku baca quran, pahala jugak akan dpt kat org yg tlg aku tu.. aku akan doakan korang sihat sejahtera..


aku tahu aku kena berusaha, biarlah apa org nk kata apa, apa org fikir.. aku dah malas nk fikir.. 
yang aku tahu, aku kena hargai siapa yg sudi tlg aku dengan ikhlas kerana Allah..


jgn ckp aku xberusaha, aku tunggu surat dr DR. tu sebab nk buat rayuan zakat rm500 dari uitm.. Alhamdulillah ustaz tu ckp nk tlg aku jugak.. keputusan dlm 3 minggu lagi.. maksudnya selepas aku final exam.. baru dpt tahu keputusan.. baru buat operation.. 






p/s : Alhamdulillah, dalam dunia ni sebenarnya masih ada orang yg prihatin dengan orang lain.. terima kasih.. aku harap kawan-kawan aku yg lain doakan aku murah rezeki utk kumpul duit & cepat sembuh.. dalam masa satu hari ni dah dpt kumpul rm120 dr kawan-kawan yg aku xpernah jumpa.. Alhamdulillah terima kasih.. :") *mcm mana nk buat ikon menangis sambil senyum terharu tah?


p/s : aku mcm nk jual ja bb yg brighstar ganti tu & sama beg aku yg baru beli tu.. kalau ada sesiapa nk beli.. boleh la roger aku.. terima kasih banyak kepada Pert Doherty yg susah payah buat flyer utk aku.. aku segan, terharu semua ada.. banyak sgt kau tlg aku ni..

0 comments: