"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Tuesday, October 2, 2012


hari sabtu haritu, ada kwn baik aku bertunang.. alhamdulillah.. maybe jodoh dia dah sampai.. actually dia classmate aku masa skolah menengah.. tapi bf dia classmate aku skolah rendah.. maksudnya dua-dua org kawan aku ^,^ tapi jodoh depa xpanjang.. member aku ika [ bukan nama sebenar ]  ni tunang dgn org lain.. yg haris [ bukan nama sebenar jugak ] ni merelakan ja awek dia, ika tunang dgn orang lain.. aku xdapat nk bayang macam mana feeling haris ni.. couple dah 3 4 thn.. tapi maybe tu jgn yg terbaik utk ika, bawal suami dia jurutera, haris mengaji degree pun xhabis lagi.. aku doakan yg baek-baek jalah utk depa.. dua-dua kawan aku.. dua-dua xsalah..

nk dijadikan cerita, classmate aku lagi sorang ni mira [ bukan nama betoi ] dtg mengadu tadi.. katanya time zalika [ bukan namam sebenar ] classmate kami jugak nk p  rumah dia time bertunang haritu.. tapi ika xbg mai qumah dia.. sound weird kan?? sebenarnya aku xkisah sgt kenapa ika xbg zalika p qumah dia.. maybe dia ada sebab-sebab yg lain.. mungkin dia xsempat nk habaq pasaipa..  cuma aku rasa tak perlu nk marah bagai.. bergosip sana sini.. jadi aku hanya mengiyakan jalah apa kata si mira ni.. sebab aku rasa mcm mengumpat pulak..

sebenarnya yg aku nk ketengah kan disini adalah pasal mengumpat.. dan sebenarnya aku jenis xamik peduli hal org lain.. klu hal-hal yg aku rasa aku nk ckp tu, aku ckp depan muka ja.. tegoq elok-elok.. aku xckp belakang.. kadang-kadang aku terfikir.. mungkin kita boleh meluah ketidak puasan hati terhadap org lain atau berbincang dengan org lain tentang apa yg kita xpuas hati [ haruslah kepada org yg boleh memberi pendapat yg waras ] tapi kalau hanya utk memuaskan nafsu aku rasa xperlu kot.. tapi biasa la perempuan bila kita tegoq ada ja balasan dia.. aku abaikan ja oqang mcm tu.. ' mungkin sebab tu ada yg kata " wanita ni ramai yg akan masuk neraka'' tapi hampa kena ingat.. orang yg paling last melangkah keluaq dari neraka adalah lelaki..  jadi fikir-fikirkan lah..



haish aku pun xtaw apa yg aku merepek kali ni.. klu xpaham mcm biasa.. abaikan ja ^_^"





p/s : aku xpeduli.. hampa kena layan jugak lagu ni  ^o^


0 comments: