"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Friday, February 8, 2013

jbuzkn day 2

sampai mlm tu kami mkn dekat atas bukit.. nama tempat tu punclut.. dekat atas tu dpt la tgk view satu bandung.. aku xambik gambo pun.. letih sgt.. makanan dia biasa-biasa ja.. kami sampai dekat airport kwn myra dtg amik.. kawan dia ni nama yuza.. mmg asal org bandung.. hensem siot sebab mostly org2 bandung ni mix dgn cina.. sebab tu muka putih cantik hensem.. hihi.. 

masa tgh mkn ni la kami decide nk p mana esok2 ni.. kami tanya yuza sama ada kamink p tangkuban perahu dgn kawah putih mana lagi best.. atau kami boleh p dua2 tempat skal gus.. dia ckp kena pilih salah satu ja.. sebab tangkuban dgn kawah putih ni duduk ujung sebelah sana dgn sebelah sini.. nk p mkn satu hari.. kena pilih salah satu ja.. so dia cadangkan p kawah putih sebab situ banyak activiti buleh buat.. jadi kami semua setuju nk p kawah putih.. 

lepas mkn2 tu kami balik hotel terus tidoq.. masa waktu mesia ng bandung ni.. depa lewat sejam maksud dia bila kita pkoi 1 depa pkoi 12.. haa mcm tu la.. aku cerita ni ikot jam bandung naaaa..

kami bgn pkoi 8pg sebab nk p kawah putih tu jauh.. aku ni sebab senang bgn dan semangat nk tgk tempat org bgn mandi pastu kejut semua aweks2 ni.. lepas breakfast pa semua pkoi 9 gerak p kawah putih.. owh lupa nk habaq kami ni hired supir yuza utk 3 hari nk p bejalan ni.. yuza ni owner kilang kasut dekat bandung.. dia ada kedai dia sendiri la..umoq baru 22thn.. kami sewa supir dia dgn harga rm90/day ni harga kwn2 nah.. rata2 kalau nk sewa rm120/day mcm tu.. kereta kami toyota avanza..

otw nk p kawah putih tu dah tgh hari jadi kami singgah mkn dekat kedai mkn ni.. klu nk tahu bukak fb la.. sebab tiap kali aku singgah memana aku check in dekat fb dgn foursquare.. senang dan murah.. kat sana simcard harga rm1.50 topup pun rm1.50.. pastu rm1 dah boleh buat internet sehari utk 1kMb..alah bukan nk pakai byk sgt.. hihihihi..



makanan n minumam pun murah.. jus avokado rm1.50 sedap gila..

ok next dah habis mkn kami terus perjalanan p kawah putih.. nk naik kawah putih boleh pilih nk naik dgn kereta sendiri atau naik angkut2.. tapi naik angkut2 la murah sikit.. sorang dia charge 25k dlm rm8.. nk naik kawah putih tu mcm nk naik roller coaster.. tapi best la.. sebab xpernah naik kan?? hahaha..

ayaq qona ijau pastel.. cantik tapi xberani pegang.. hihihihi
  
sesapa yg pernah tgk cita my heart tu.. ni la tempat shooting cita tu.. cantik kan? tapi pada yg xtahan sila la bawak mask muka.. sebab sulfur kt situ busuk sgt2.. atau nk tau bau beleqang.. kuat gila... mula2 sampai aku mcm nk muntah pun ada... bila dah dekat stgh jam mcm tu aku dh ok sikit.. kalau xsempat bawak.. dekat tempat angkut2 tu banyak org jual mask muka.. 5k mcmtu..


feeling2 my heart sikit.. zati, myra n me..

turun dari kawah putith tu dah hujan lebat sikit.. tapi aku xpeduli.. degilkan aku nk jugak pegi tempat air panas dekat situ.. alah hujan tu acah2 ja.. kejap2 lebat.. kejap2 ok.. zati dgn yatt xmaw turun.. depa ratu dan dayang2 mana buleh kena hujan.. hihihhihihi.. so yg turun aku myra cheah dgn jat.. merepek2 aku kt situ jumpa spa ikan.. hahaha spa ikan 10k mana nk dpt? rm3? duduk dekat situ setgh jam aku xmaw keluaq..
hajar penakut.. kata dr. haiwan.. hihihi nk buat spa ikan pun geli.. teka mana satu kaki aku :P

 dah habis spa ikan tu pkol 3.30 ptg hujan renyai2.. mana nk aik kereta tu ada la makcik jual strawberi.. kalau nk beli nasihat aku belek dulu.. kalau pakai grab cekelat angin la.. mkn la strawberi hat naik kulat.. muqah ja dia joi.. dua bkas 25k.. satu bekas besar satu bekas kecik.. dah time tu kami pun mmg lapaq strawberi pakat2 cekelat angin la.. tambah hujan mana nk dan belek.. tapi ada la hat buleh mkn.. disebabkan aku bebai kena cekelat angin.. aku suruh supir tu bawak tempat yg kami buleh petik strawberi.. haaa.. jadi dia pun bawak kami p ladang strawberi.. alah xjauh pun mmg laluan nk balik bandar bandung pun.. tepi2 penuh ladang strawberi.. tunggu nk petik ja.. disebabkan hujan renyai2 dan nk cepat.. xsempat la nk naik gambaq kat sini.. aku xingat rate berapa tapi murah jugak la dr mesia.. ikot kilo..xsalah 1kilo = 50k.. dah habis petik strawberi kami balik.. sampai hotel dlm pkoi 6ptg.. aku masuk bilik rest2 sat.. janji dgn yuza nk p spa koi 8.. jadi deley sampai pkoi 9 hihihihihi.. tapi yg p spa cuma aku cheah dgn myra..

amik pakej 200k utk urut, scrub n mandi susu satu badan,
dia bagi bilik sorang satu.. sedap gila,
mana nk dpt spa mcm ni rm60 kat mesia..? habaq mai
aku dh siap bg no tepon klu hampa2 nk p sana nanti..

amaia spa n reflexology 

dah habis spa dlm pkoi 11mlm..hajar dh kebuluq dlm blik.. mintak tapau makanan.. instead tapau baiklah melepak hihhihi..kami pick up hajar dekat hotel.. yatt dgn zati ada agenda lain so depa xjoin.. kami p warung setiabudi.. layan liveband.. pewitt cowok2nya dia ganteng bangat.. sgt friendly..

request ja lagu.. noah-separuh aku..

dekat warung ni special dia surabi.. surabi ni mcm pancake.. tapi ada anyak perisa.. sedap2 semua.. aku suggest mlm2 kalau nk p.. mai la kat warung ni.. tutup pkoi 1 pg.. dh habis melepak kami balik la.. esok bgn awai nk tawaf basar baru.. hihihihihihi


p/s ; masa ni la nk taw sapadia tikam belakang, mulut puaka.. astaga.. semoga dia berubah.. aku malas nk balas.. buang masa..


0 comments: