"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Monday, February 11, 2013

jbuzkn day 3

hari yg ke 3 kami terbgn lewat sikit memandangkan balik lewat sebab layan live band tapi xda la lewat mana.. memandangkan dlm group ada dayang2 dan ratu jadi depa jenis melawa 24 jam tu yg lambat sikit tu.. dlm pkoi 10 pg kami bergerak p pasar baru..

dekat pasar baru ni joi mcm2.. jadi bagi nk mengelakkan masa hampa xterbuang jadi aku cadangkan hampa list siap2 apa barang yg perlu beli... klu dak hampa qalit.. sebab banyak benda ada kt situ.. yg pompuan akan jadi putih mata..

so kami mmg stay kat sana dr sampai situ 10.30pg sampai pkoi 5ptg.. mmg pasar baru ni tempat qompompuan soping.. mmg akan putih mata.. kat situ saja aku bawak 3juta.. 3 juta habieh.. mawnya xhabis qong nu pesan qong ni pesan.. nasib la depa pesan bg duit.. aku beli kain telekung 2 pasang beda aku.. kain pasang hat sulam2 tu.. pastu kat mak aku.. pastu burkini.. hihihi.. baju qenang muslimah.. kat sini kena pandai tawaq la.. kalau dak kena kapak la.. selalu harga yg depa bg tu hg kena tawaq separuh dr harga yg dia bg.. depa suka kapaq oqang mesia.. tapi kami p dgn abg yuza.. sebab yuza ni ada bukak kedai kasut dekat level atas pasar baru ni.. jadi selama kami duk soping ni abg yuza teman kami.. so klu tawar menawar ni abg yuza ni indra dia tolong adjust bg dpt muqah.. Alhamdulillah la..

kami duduk kat pasar baru ni mana sedaq mkn ka dak.. sebab duk qalit cari barang.. besala qompompuan.. hihi.. jadi keluaq dr pasar baru kami singgah dekat cibaduyut.. tempat kedai kasut yuza yg terbesar la aku rasa.. sini banyak joi kasut2.. tapi aku xbekenan pun.. ada banyak kasut kulit.. tiruan pun ada.. biasa la..ihihi.. pada aku klu xsinggah pun xpa..

dh habis singgah cibaduyut.. yuza bawak kami mkn kat kedai mangga.. tempat dia best.. mcm betoi2 dlm kampung padahal tgh bandar.. makanan dia pun sedap..tapi kena pandai2 pilih la.. hihihi

makanan dia pun muqah ja.. :)

habis mkn tu dlm pkoi 10mlm sampai hotel.. rushing balik awai sebab hajar upah tailor buat baju akad nikah dia.. dia nk kawin inyaAllah ujung tahun ni.. yup.. kat indon mmg boleh upah baju siap dlm masa sehari.. jahitan depan pun kemas lawa.. hajar upah buat baju kebaya dia dlm rm80 jugak la sebab express kan.. klu duduk seminggu sana upah baju maybe boleh dpt murah lagi.. hihihi.. aku tempah jugak tapi buat baju ja pepplum tah apa kebenda.. tapi baju sahaja skali lining ada la dlm rm 45 mcm tu.. jadi mahai sebab lining pastu nk express lagi kan.. tapi klu nk tempah jgn bg deposit langsung.. sebab ada kes yg upah baju then lepas bg deposit lesap la segala-galanya.. jadi jgn bg duit apa pun.. bila baju dh siap esoknya baru bg duit..

lepas habis sesi ukuq baju pa.. kami masuk bilik rehat2 sat.. sebab nk p layan live band lagi.. tapi tempat lain plak la.. sebab mlm mmg xkan ada benda yg nk buat selain layan live band.. bandar dia pkoi 11 mcm tu dah mati.. xdak oqang kosong.. bukan la kosong teruih kira dah xjam la jln.. karaoke pun xbanyak.. jadi mlm2 klu xp spa lyn live band la.. gila apa nk p spa ari2.. hihhihi..

p/s : apa tips lg tah aku nk bg.. klu k taw apa2 tanya jala nanti.. aku tgh excited nk panjat gunung dgn bali ni.. grrrr.. xsabaq nk balik shah alam panjat gunung.. sebelum ni xdak geng.. ah ari ke 3 ni aku xbyk tangkap gambaq.. excited membeli belah.. baru teringat ambik gambaq kt kedai mangga ja.. tu pun kes lapaq..

0 comments: