"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Thursday, February 14, 2013

jbuzkn day 5


seperti yg dijangka.. aku mangkit pkoi 5pg.. kejut hat lain2 bgn.. kami pkoi 6 tu dah siap dah nk check out.. pkoi 6 kat sana mcm pkoi 8 pg.. ceqah dah.. tapi nasib baik la xjam.. kalau jam mau dekat sejam nk sampai airport.. dia jadi jauh sebab jln kat sana banyak satu hala.. padahai tempat tu dekat ja.. tapi seperti yg dirangcang pkoi 6 lebih2 tu dah sampai airport.. 

kami kalut2 la nk masuk airport.. padahai airport bukak pkoi 7.. jadi beratoq la sat kat situ.. dah masuk tu kena lalu imegresen dulu la.. hajar bawak balik bergulung2 filem expired dia kantoi.. alamak.. smlm dia lupa nk bahagi2 sorang sikit boleh la lepas.. dah tu dia kena rasuah pegawai tu sampai rm50.. qugi2.. padahai dia nk pakai utk diri sendiri ja.. bayangkan satu beg tarik tu penuh filem expired.. 

balik aku sebeg ja.. nah balik empat bag


aku time tu kalut duk wrap barang2 hat aku buh dlm plastik putih bodo2 tu.. aku beli luggage 30kg.. barang semua xsampai 30kg.. aku buh skali beg2 galas aku dlm kago.. skali waktu sampai rumah ptg tu baru aku sedaq kena curi brownies hat aku beli kat mak.. panaih aku.. bukan yg aku saja..yg myra pun kena curi sebab dia tumpang beg aku..  jadi aku nasihatkan lain kali wrap beg atau kunci beg.. aku pun first time buh beg kat kargo manataw kena curi.. sob sob.. jadi lepas ni beringat la nk buh barang kat kargo.. klu upah wrap kt sana ada la dlm 35k.. dah lagi satu jgn lupa tinggai duit bayaq airport tax dlm 75k.. kalau bayaq pakai duit mesia rm35 rugi rm15..

ok mengaku.. gemuk disitu.. dak2 ni salah angle..
 xguna myra qambaq dia lawa aku amik.. gambaq aku dia amik buruk..


airport kat sana kecik ja.. aku rasa airport sultan abdul halim tu grand lagi.. lepas dah bayaq airport tax simpan baqang lalu kastam semua.. boleh la naik tunggu kapai teqebang kat lantai atas.. pastu tunggu xlama pun.. mmg pkoi 8 tu kapai teqebang dah sampai.. disarankan nanti klu balik pagi beli la mkn kat dlm pakai teqebang tu sesiap.. muqah klu beli online.. dan xpyh la mkn kat airport tu mahai mampoih.. tapi kalau qasa mampu boleh jugak la nk mkn.. tapi aku xsempat beli on.. aku beli ja masa dlm kapai teqebang lapaq mampoih.. dh la bgn awai pg.. mana dan nk mkn.. flight 2 jam plak tu nk sampai mesia.. haish...


ini ja aku mkn ataih kapai.. apa benda xtaw.. ada la dlm 45k..
 lebih kurang la hrga sama ja.. rm13 mcm tu
 pastu kami sampai pkoi 12 mesia.. aku parking qeta ja kt lcct dekat sebelah tune hotel tu.. dia punya rate sejam rm1.. tapi max dia amik sehari rm16.. pada aku murah jgak la.. ada sorang jaga.. tapi tula jauh nk bejalan.. xpa kami share 6 org.. tong2 sorang rm20aku xbyaq la ofcoz dreba.. utk minyak parking tol.. sumbat la 6 orang..nasib la hajar cheah dgn ratu tu kecik2.. berhimpit ng myra.. nasib la badan la.. yatt kat depan.. sampai shah alam p beli tiket bas kat che ah dia nk balik kedah teruih.. pastu mkn ayam penyet dkat padang jawa.. p indon xmkn ayam penyet mkn hat lain.. balik mengadap ayam penyet jugak.. hahaha..
tapi Alhamdulillah la sampai jugak kami balik kt mesia ni.. 


tebongkang semua depan ruang tamu


utk xmeragukan hampa mana aku dpt duit p bandung ni ng beli tepon seken sebab tepon qusak.. hat sebelum ni duka habaq tadak duit.. tadak duit.. ni nk habaq mai.. aku buat loan dgn adek aku yg dah habis diploma tu.. dia tetiba dah habis diploma duit dia masuk.. nk pinjam duit dia ni pun.. aku kena bg baqang kemaih ht mak bg habis kat dia..bayangkan suku pt di aku pinjam.. mmg kena bg cagaran.. baqu nk bg pinjam.. kalau dak.. mmg xp dah la bandung tu.. dpt ptptpu sem depan aku kena bayaq la balik kt dia.. sob sob.. haish


p/s : its gotta be more to life.. jazakAllah khairan

0 comments: