"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Monday, February 11, 2013

jbuzkn day 4

hari boleh kata last jugak la nk merayau kat bandung ni.. sebab esoknya flight pkoi 8.30pg bandung.. means pkoi 5pg kena bgn memandi siap dah.. pkoi 6 kena ada kat airport.. klu dak babai la.. jadi bibik kt indon kumpoi duit nk balik..

so hari ni kami merayau dekat riau.. dekat riau ni banyak factory outlet hampa kena qajin bejalan la sikit.. dia mcm rejectshop la bg aku.. ada yg xreject jugak.. kena pandai pilih kedai la.. banyak baju dia muqah2.. qegam aku.. tapi time ni aku dah pokai terukkkk.. mana ada duit tinggai jamu mata jala.. ada jugak joi perfume.. tiruan tapi tahan lama.. bleh la nk bli.. muqah teruk..

lepas dh merayau kat riau aku mintak yuza antar aku p outlet eiger bag.. sebab bali pesan suruh beli dry bag eiger ni.. dia kata kat sini muqah.. so memandangkan qaya aritu aku xsempat p qaya qumah dia..sebab dia mai qaya umah aku.. pastu aku xdak qumah.. pastu dia balik.. aku baru sampai qumah.. sedangkan qumah dia pun ada quamh terbuka jugak.. jadi aku mcm nk tebus salah aku kat dia aku beli la.. hihihi.. sanggup aku naik teksi pusing bandung cari bag kt dia ni.. last2 dpt jugak dekat jogja kepatihan.. jogja kepatihan ni mcm jusco la kat mesia.. hypermarket cm tu.. beg dia boleh dpt dlm harga rm78 mcm tu la kat sana.. sebab dia kata dekat mesia mahai.. dia pun dah bg duit.. so aku pun beli la..25liter qona biqu.. haish..allergy dgn qona biqu ni..

owh kata yuza antaq lepas tu naik teksi.. gumana?? dak mcm ni.. masa sampai kat outler eiger ni.. ratu dan dayang2 tertinggai baqang hat depa beli kat tempat simpan barang dgn atas seat tempat beli perfume so depa nk kena patah balik.. jadi aku nk memudahkan cerita aku suruh depa patah p balik tempat tadi.. aku usha bag utk bali.. jadi aku turun tgk bag depa jln p riau balik.. xsampai seminit depa jln.. aku tanya org kedai gambaq beg yg bali suruh aku beli.. haaaaaaa... beg tu xdak dekat outlet yg gedabak besaq ni.. aku kena p cari kat tempat lain.. haish.. so aku xmaw la menyusahkan oqang.. aku tahan teksi, aku bg alamat yg org dlm kedai outlet tu bg utk p beli bag tu kat outlet mana yg ada.. pastu yuza kalut kata jgn naik teksi depa nk mai kat aku dah.. aku ckp la aku dah balaih teksi dah.. otw p jogja kepatihan.. pastu depa amik aku kat sanalah senang..

alang2 dah sampai jogja kepatihan kami jln2 la kat keliling tu.. situ byk joi barang yg depa buat sendiri dari kain2 kraftgn cm tu.. aku beli dreamcatcher hihihi.. muqah ja rm1.50 mcm tu.. klu housing hp.. atau pun sticker hp tu sama ja harga kat mesia... mahai lg pun ada.. xberbaloi beli.. aku rasa depa nk kapak kita ja.. so xpyh beli.. klu nk beli.. p beli dekat dago muqah..

habis kat jogja kami p balik kat pasar baru.. ada beberapa barang kami rushing nk beli.. p sat ja.. lepas tu laqi p rumah mode.. sini banyak baju brand2 dan muqah2.. dia sama ja mcm jln riau cuma lebih grand..
lepas p qumah mode kami p kartika sari.. grrr.. sini banyak joi brownies. hahaha.. aku beli brownies utk family sebuku.. lepas tu beli macaroon dgn kek rainbow beda nk qasa2 mlm satg ng aweks2..

lepaih tu kami p mkn.. nahiii..lapaq.. bayangkan kami bejalan sampai lupa nk mkn.. jadi mlm tu.. mlm la dah pkoi 8mlm dah.. hihihi.. mkn kat bakso semar.. sedap gila.. xsama dgn bakso yg kt mesia tu.. meatball dia besaq2.. soup dia sedap.. tapi jgn order sup tulang.. mmg dia bg tulang saja kt hg nanti.. aku order dah.. dia bg tulang sebijik.. bebai teruih xdak isi.. xpa satg mlm nk keluaq ng muja.. nasib baik la..

habis mkn tu teruih balik hotel.. aku dah janji nk lepak ng muja.. muja dia turun dari medan mai bandung.. muja ni member aku dekat fb jugak la.. mcm member baik jugak la.. masalah cinta dia.. masalah aweks dia.. mai cerita kat aku.. so aku nasihat la dia yg mana aku bleh nasihat.. memandangkan dia dah janji nk lepak skali aku pun mintak la muja dtg pick up aku dekat hotel dgn kwn dia.. kawan dia pun perempuan org indon jugak.. depa ni mmg sporting habis.. dtg pick up aku dekat hotel pkol 9.. then bawak g lepak dekat paris van java.. sini boleh kata mcm sunway pyramid mcm tu la.. dia shoping complek aku rasa paling grand la kat bandung.. kat sini klu nk shoping barang2 branded dan murah disinila tempat dia..

kat sini ada fossil.. apalagi gila la ak kat situ.. beg yg aku usha kat mesia rm5++ kat sana rm3++ apalagi meracau la aku xmai sini dulu sebelum ni.. padahai duit dah habis.. meroyan la aku kat situ sensorang.. teman muja shoping.. tetiba muja dtg bisik ke aku.. " tyrah bzday kau dah dekat kan? pilih la apa kau nk.. aku belanja.." aku.." err.. err.. muja... aku segan.."  muja ckp pilih jela.. memandangkan aku memegang pepatah rezeki jgn ditolak musuh jgn dicari.. aku ckp ke muja.. "memandangkan wallet aku dah rabak.. boleh kau hadiahkan wallet baru ke aku muja?" " haaa.. pilih la.." kata muja... jadi aku pun melilau nengok wallet fossil.. nak fossil jugak tu.. dah usha harga aku tanya ke muja.. nk wallet ni.. harga sekian2.. boleh ke?? muja ckp ok.. apalagi... aku bersyukur lima nam kali jugak la depan muja.. sebab wallet tu klu kat mesia maw 3rat jugak.. kat sini xsampai harga tu..

mengelupas sana sini.. koman punya roxy.. dh lama dah wallet ni.. adala 2thn dah..



jadi.. nila muja.. thanks for the wallet err purse muja..


dah habies teman muja shoping.. kami p mkn kat tempat ayam yg pedas gila.. aku xingat apa nama tempat tu.. tapi sebelah paris van java la.. mmg meleleh ayaq mata.. dia mcm set kfc mcm tu.. tapi kat sana xpakai roti.. sana pakai nasi.. habis mkn tu.. depa hantaq balik hotel... aku penat.. aku rasa dlm pkoi 11 jugak la sampai hotel..

ni kwn2 muja.. kat paris van java ni aku jumpa jacob.. besaq gila..
 kat sini boleh bawak pet mai jenjln.. dkt mall ni jala.. hihihi



bila dah antaq aku balik hotel tu.. aku packing2 barang bg kemaih aku teruih tidoq.. tidoq awai la.. satg xbgn pg eaok naya ja.. sebab aku yg nk kena kejut aweks, ratu serta dayang2.. hihihihi

p/s : ikut hati mati.. ikut rasa binasa.. org berbudi kita berbahasa.. orang baik hati kita jgn sampai pijak pala.. certain people just didn't know to be polite to other.. shame on yu ratu.. no manners at all.. malu aku.. semoga bila dh amik degree PiaR ni boleh la kot belajaq apa hat patut..

0 comments: