"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Sunday, November 10, 2013

Lari HDY - The End


7hb September 2013

pagi tu aku ja bgn awal mcm biasa.. ewah.. sesiap nk balik mesia.. sebab dari koh samui nk ke hatyai makan masa stgh hari dlm 8-9 jam jugak la.. jadi awal aku xla awal mana.. lepas subuh aku lena balik cm besa.. pastu pkol 9 baru bgn balik.. mandi2 kejut sikin.. turun awai tanya kaunter cemana nk p feri..

sembang punya sembang kami decide nk p mkn dulu pastu p feri naik tut tut.. dekat sana aku jumpa 2 ja kedai muslim.. satu hat mahai.. satu hat muqah plus sedap.. yg mahai tu senang jumpa yg muqah tu tersorok sikit.. pepandai la hampa tanya org kat chaweng tu.. depa baik.. depa mesti bgtaw pun kedai mkn.. ada ja kedai mkn arab.. tu triple mahai..


jumpa lagi samuiiii
so dah habis mkn kami return kunci moto, tunggu tut tut tepi jalan.. p feri dia amik upah rm5.. tut tut sini mcm bas.. ada route trip dia selang beberapa minit.. dari chaweng nk p feri mcm dh setengah pulau.. tiket bas kami beli kat bangkok tu skali feri.. tapi feri yg kami pi tu xtaw tang mana... kami beli tiket baru rm3 mcm tu.. dah tu sampai darat siam 2 jam jugak la.. mcm kola kedah p langkawi.. feri mcm feri kat pulau pinang siap bawak qeta bagai.. tapi yg tempat duduk atas siap pasang ekon dnegan ada tempat urut.. power..

pemandangan depan hotel aku..
aku lupa rotate.. jadi tlg rotate pc, laptop dan hp anda..

ni dah atas feri.. nk balik..

ni ayaq dpt dlm bas vip otw p koh samui..
kalau jumpa lat memana.. sila beli.. ayaq ni super sedap!

sampai darat siam dekat tgh hari.. kami amik van dari kaunter feri.. dlm rm20 nk balik hatyai.. aku heran dia punya harga xmenentu.. actually hampa kena pandai cari orang pastu kena pandai nego kalau nk murah.. kalau yg pakai resit tu harga dia mmg tetap la..

till me meet again samui..
p/s : sampai hatyai pkol 9 mlm.. hg gila..stesen bas hatyai lama dah tutp.. kami terpaksa lepak hatyai satu mlm.. melawat hatyai pulak.. esoknya pkoi 9 pagi gerak balik dannok.. harga tiket van tetap rm5.70.. sampai dannok tgh hari.. mak itter yg muda remaja tu mai amik.. thanks makkkk..

next trip aku p krabi lagi skali dengan bajet rm300 cukup.. 4h3m.. sila jeles! nanti aku free aku hapdet..

2 comments:

Anonymous said...

Daripada 5, cuma 2 gambar je yang aku tengok tak perlu dalam keadaan menungging. Hahahaa...

engineer on site! said...

yelah sori.. aku pemalas ahahaha