"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Sunday, December 29, 2013

Akal dan cara penggunaan

"Kenapa dia orang ni suka nak datang petang petang, kenapa tak datang pagi-pagi tadi", bertanyalah akak pejabat ni kepada gua sambil memandang kepada kumpulan pelanggan yang baru masuk ke kedai.

"Belum bangun kot", gua jawab ringkas. Yalah, biasanya hari sabtu orang mana bangun awal sangat.

"Kalau akak, pagi pagi dah segar", akak itu membidas. Pada aku, engkau tu bangun awal pasal kedai bukak hari sabtu. Kalau tak bukak kau pun dua kali lima. Dalam hati je la aku bentak.

"Dia singgah tempat lain kot.", gua masih memenangkan pelanggan.

"Patut datang pagi pagi baru sedap siapkan urusan", akak itu masih nak menang.

Aku senyap.

Dalam hati aku, "Dah kau bukak sampai pukul 6, memang la pukul 4 ada orang datang lagi. Cuba kau bukan pukul 8 sampai 12. mana ada orang nak datang lewat-lewat.", kaki gua dah menggigil menahan hasutan iblis. Kalau penerajang ni sama konsep macam penumbuk, bermakna aku dah kepal penerajang kemas kemas.

Suasana senyap sebab aku tak bersetuju dengan pendapatnya.


Jam sudah pukul 5 lebih.


Malamnya aku nak ke Maskara Shorties di Rumah Pena.

Ada tayangan filem pendek. Dan filem pendek aku ada sekali ditayangkan. Aku rasa nak tengok reaksi orang Kuala Lumpur pulak macam mana penerimaan terhadap filem itu.



p/s: penyudahnya Anip dan bini dia pick aku lambat. Sampai sampai dah tayang. Ada Radhi OAG semalam. Gambar pada Anip. Aku harap dia bagi dekat aku.

0 comments: