"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Saturday, July 5, 2014

RUN BTJ


dlm instagram aku banyak kwn2 aku yg suka travel salah satunya aidit rahman, so tahun lepas masa aku tetiba ke GSC pavillion aku tanya dia trip ke aceh tu mcm seronok..  so dia pun cerita dia punya trip.. sangatlah murah.. so dia advice klu ada tiket murah silalah beli..

on october 2013, aku dpt mesej dari aime, nk ajak aku ke manatah xingat.. jenjalan sana, katanya murah.. so aku check lah tiket dulu.. tetiba tempat yg kami nk p tu dah mahal.. so aku try la check ke aceh.. BINGO! return ticket rm72.. aku beli on the spot! kami 4 org.. yoe dengan kwn dia (kwn aku trip bangkok aritu), & fikri.. tapi aime xjoin, katanya aceh tempat org mati, pifttt...
biaq p kat dia.. ok duit kita boleh cari.. trip on march 2014.. banyak kan masa??

on the day nk p.. aku sorang.. xguna! yoe alasan kena urus tanah yg datuk dia nk waris dekat dia.. siap kena ugut kalau pegi aceh tanah kena tarik something like that la.. yoe dah x ikot kwn dia pun xjadi... fikri ada test on this trip.. grrrr..

so nah gambar + itinerary aku ke Aceh

16 APRIL 2014

muzium tsunami



casanemo aku beli dekat agoda.. murah
condition cantik plus kemas


casanemo cottage sesuai la nk honeymoon sini.. hehe


kalau p pulau weh.. sila try.. sedap gila sate gurita..


17 APRIL 2014

depan casanemo ^__^

otw ke 0 kilometer

ihiks







aku lupa nama ayaq terjun ni.. T_T

view dari 0 kilometre



pantai iboih

18 APRIL 2014

somewhere in aceh jaya


err pantai apa tah.. aku lupa..


kawan baru.. bakal DR ni.. sorang dari padang, sorang dari medan

aceh jaya view.. nk sampan sini 2 jam lebih naik beca..
sumpah xmaw naik beca jauh2..
aku ingat dekat..
masjid dekat pantai apa tah aku lupa.. hehe


makam syiah.. ahah
bukan syiah.. org aceh pronounce syeih..

aku rasa pantai lampok kot nama dia..
yg kena tsunami tu..

ni dekat kapal terapung tu

aku lupa nama mee ni.. tapi sedap gila..
otw balik dari aceh jaya.. sila la singgah mkn..
signature makanan kat aceh ni

19 APRIL 2014

tempat wasita apa tag member aku org aceh yg bawak :)
sementara nk tunggu flight pkol 2ptg
dlm masjid baitulrahmah 

nah airport tax rm30 mcm tu
inilah kwn aceh aku
nama : HIJRAH KHARISMA
engineer dekat pertamina..
pertamina tu mcm petronas la dekat mesia
banyak dia tlg aku dekat aceh ni..
aku kat sebelah, aku crop sebab aku time ni tgh serabut :P






p/s : banyak benda aku hilang ingatan ni.. ahaha kalau rajin sila bukak 4SQUARE aku kat situ semua tempat aku p aku check in plus ada gambo :P  

SERIYES AKU NK AMIK LESEN DIVING! T_T Mana tempah murah??? awat semua 1k keatas?? grrrr



2 comments:

AdinataGus said...

bestnya,tapi kalau takda kawan kat sana macam susah je nak berurusan.

engineer on site! said...

xlah, kawan tu pun kenal masa dekat aceh, bukan asal kenal pun.. actually making friends is fun ^_^