"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Wednesday, May 23, 2012

Alhamdulillah





7pm 21 mei 2012
bunga nekad balik rumah, ponteng kelas 6ptg-10mlm..sampai rumah bunga angkat tuala terus mandi wajib.. bunga ambil nekad nk baca yasin mlm ni utk abg dan ayah 'dia' lepas solat maghrib.. selesai semua benda.. bunga siap2 keringkan rambut.. pakai lengkap berhijab ke fakulti.. bunga nk masuk kelas yg bunga ckp nk ponteng tadi.. owh benar class xjadi.. semua student lari balik mcm bunga atas alasan lect lambat.. bunga xbalik bunga pergi library cari lect nk belajar lagi.. 10pm classmate ajak stdy group bunga gerak pergi stdy group sebab esok ada kuiz lagi.. pkol 12 bunga balik terus tido hasrat nk bangun isya tgh mlm nanti.. 5.45am bunga bangun tapi dah subuh.. bunga terkilan xsmyg isya mlm ni.. tapi bunga nekad dengan niat nk solat sunat utk mohon petunjuk lepas subuh dan bunga buat.. bunga tido balik bgn pkol 8.20am.. bunga pergi kelas lambat arini tapi hati tenang.. sekian..




***************************


lebih kurang sejam yg lalu asj call aku.. mulanya aku tergejut jugak la tgk call dr dia.. tgk lima saat baru aku angkat nk make sure aku xmimpi.. dlm nk tekan button answer tu.. aku tertanya-tanya apala mimpi dia call aku arini.. bagus perbualan dimulakan dengan salam dan seterusnya bertanya khabar, family, kerja, bznes aku dan hal-hal semasa.. dah lima minit merapu baru la ke tujuan utama dia call aku utk mintak maaf.. aku mcm pelik.. dari tahun lepas dah kot dia mintak maaf.. aku rasa aku dah maafkan dia dah lama.. dan aku rasa mcm antara kami dah clear dan xda masalah.. aku xtaw plak yg dia masih xclear.. dia explain kenapa dia mintak maaf pada mlm ni.. dan aku dengar apa yg dia nk sampaikan.. banyak yg kami ckp dan semuanya ada maksud tersendiri.. dia dengan menyalahkan diri sendiri yg pada aku semua tu berlaku atas kehendak Allah SWT.. jadi aku ckp aku dah lama maafkan dia.. tapi dia masaih rasa yg aku xmaafkan dia lagi sebab dia baca blog aku.. sesungguhnya aku ni bukanlah jenis membenci jauh lagi pendendam.. mcm aku ckp dlm entri sebelum ni sebab aku menulis utk meluah.. aku xda medium meluah yg lain selain menulis dlm blog, tumblr, notes fb.. dan dia request aku utk aku private blog sebab dia takut dia akan terbukak blog aku.. aku ckp xboleh.. aku suruh dia bukak ja blog aku kalau dia rasa nk bukak.. utk apa nk rasa takut? xperlu kan? kita dah clearkan isu pasal kita mlm ni.. so ok dah clear.. cuma apa yg aku boleh buat... menapis balik entri aku sebelum aku publish supaya xda isu yg bakal ditimbulkan kemudian hari.. insyaAllah aku akan cuba.. aku perempuan.. aku jenis perihatin dlm semua benda.. susah nk lupa.. dan aku take time yg sangat lama.. maaf ini mmg style aku.. dan terima kasih Allah kerana membantu aku dalam hal ni.. mcm xpercaya sebab aku bukan manusia yg alim ulama.. tapi Allah dah bantu aku dlm hal yg satu ni, hanya dlm masa satu hari.. dia tunjukkan kuasa dia depan mata aku... ya, Allah maha berkuasa.. aku bersyukur kepadaMU.. Alhamdulillah....






p/s : malu bertanya sesat jln.. banyak yg jadi.. banyak jugak yg aku fahami.. terima kasih sekali lagi..













3 comments:

Pert Doherty said...

gua salah baca jadi naked.. kah kah kah

engineer on site! said...

err.. astagfirullah al-azim

Pert Doherty said...

ye.. saya silap. :(.