"As you move on, remember me, remember us and all we used to be I've seen you cry, I've seen you smile. I've watched you sleeping for a while - ZH"
Thursday, May 24, 2012

cakap-cakap wanita


mentang-mentang hari rabu mmg hari cuti aku.. ada la sibuk nk ganggu aku buat bznes.. ahaha tapi atas sebab kawan-kawan aku layan kan ja lagipun awal pagi lagi.. bermula dengan msej mintak aku mintak kebenaran nk call pkol 10 pagi.. lepas aku ckp ok baru dia call.. dia iz himmmzz (feeling-feeling, oh my English ;p ..) ahaha kawan lelaki aku.. call ja dah gabra.. aku ckp cuba hg relek sikit.. lepas tu gelak.. kuasam betol.. dia nk ckp pasal relation dia dengan awek dia.. aku mcm pelik.. apasal cari aku kan?? xguna, asal masalah awek cari aku.. setan betol.. ahaha.. so kalau hampa perasan dulu-dulu aku ada post entri pasal mamat ni.. asal nk cerita masalah cinta cari aku kan.. hahaha.. dia nk break dengan awek dia yg skrg ni.. katanya awek yg banyak masalah dan banyak lagilah.. so aku ckp.. dari dulu aku bg nasihat jgn main dengan api.. jgn terima dia atas dasar kasihan.. skrg ni nk mintak nasihat dr aku sebab nk break.. bangang!

aku tanyala apa alasan yg dia nk bg dekat awek tu nanti.. dia ckp dia nk break cara baik dengan awek tu.. dia xmaw ada yg masam muka.. sebab bersangkut paut dengan kawan-kawan.. yalah.. betol la tu.. tapi apa alasan.. dia tanya aku balik.. mana aku taw.. ahaha aku tanya dia.. apa yg terlintas dekat kepala otak dia nk ckp dekat awek tu.. dia nk ckp yg dia xsesuai dengan awek tu.. ada org lain yg lebih layak utk dia.. aku jadi kaget.. aku ckp dekat dia.. mmg ayat yg hg ckp tu simple dan mudah.. tapi bg perempuan ayat tu maksud sgt dlm.. dia ckp ok apa maksud ayat tu.. aku ckp.. "selama hgpa kawan apa yg hampa penah buat?" dia diam.. 

aku ckp.. aku bukan kenal dia sebulan dia.. aku ckp aku dah kenal dia lama.. 
aku ckp sebelum nk ckp dengan perempuan kena fikir banyak dulu.. sebab sikit ja salah ayat yg hg bg.. hg boleh buat perempuan tu rasa looser dalam jangka masa yg amat panjang..
 itu semua berkait pasal maruah.. 
"aku harap hg paham apa yg aku cuba sampaikan.." dia diam.. so aku bg contoh lagi.. 
" ok katakanlah hg ckp yg hg rasa hg xlayak utk dia.. sebab hg dah sakitkan hati dia.. hg buat benda xbaik dekat dia.. so hg rasa hg jahat.. kesimpulan yg hg boleh simpulkan hg xlayak utk dia.. tapi pernah x hg fikir yg dia akan fikir yg dia pun akan rasa yg dia xlayak jugak.. bukan xlayak dengan hg.. xlayak dengan bakal suami dia nanti.. semua ni berkait dengan maruah.. aku xtaw apa yg jadi antara hampa.. tapi the best way.. berterus terang atau tipu yg hg xsuka dia dari awal2 lagi, hg saja nk main-mainkan dia.. or tipu la ckp hg dah ada org lain dari hg ckp yg hg xlayak utk dia.. lebih baik sakit hati dr rasa loser.. sakit hati sembuh dia lebih cepat dari rasa loser.. perempuan cepat move on bila dia sakit hati..hg mesti xmaw tgk dia memanjang sedih kan? sebab benda sakit hati mcm tu bg booster utk depa feeling depa xheran pun dengan hg.. dan hg akan nampak dia senang move on.. bila dia dah move on hg mintak la maaf.. tapi xpyh ckp yg hg tipu dia or apa.. sebab benda tu akan timbul isu.. ckp yg hg nk mintak maaf pun dah cukup.. xpyh explain yg lain-lain.. so hg dh boleh berkawan balik dengan dia.. lepas tu kalau dia nk gosip kat kengkawan dia yg hg terhegeh nk kawan ng dia balik or apa tu terpulang kat dia la.. perempuan mudah perasan.. tapi ignore ja.. senang dak? benda mudah dan simple kan? " 
" perempuan ckp dia xlayak dengan lelaki boleh.. hg boleh ja ckp..."
" hoi bangang! situasi aku dengan hg sama ka??? perempuan ckp yg dia xlayak utk laki tu.. satg laki tu ada efek ka kalau perempuan ckp mcm tu?? dak kan?? lelaki xrugi apa pun kan?"
"ok, aku dah paham..." aku tanya lagi.. 
" jadi sia-sia jala hg kawan dengan dia selama ni?, selama hg kawan dengan dia ni betol xda makna langsung? sikit pun xda rasa sayang? " dia ckp 
"bukan xsyg tapi benda yg jadi ni complicated, bukan semua benda aku boleh story dekat hg" 
"ok, takpa take ur time, xmaw cerita xpa.. apa-apa hg boleh call aku.. masih xlambat utk ubah keputusan.. mujuq hg call aku dulu sebelum nk buat apa2.. sebab perempuan ni sukar diramal.. rasanya perempuan ja yg faham perempuan.. fikiran lelaki dgn perempuan xsama.. perempuan dia fikir lebih sikit dr lelaki.. sebab tu lelaki xboleh jangka apa yg perempuan boleh fikir dgn ayat sesimple yg hg nk bg tu.. nasihat aku kat hg.. fikir panjang la eh sebelum nk berucap.. sebaris ayat yg hg xjangka boleh buat macam-macam jadi.."
" aku syg tapi aku.... hurm bg aku pikiaq habis dulu lah... "
"wokeyh.. last option aku ada utk hg.. buatla solat mohon petunjuk.. seyesly membantu jugak tapi nabi muhammad pun nk dpt petunjuk dr Allah 2 thn jugak la.. sabaq no.. pikiaq elok-elok.."

 disebabkan dia kawan aku.. aku malas nk beletiaq panjang.. bukan aku xpernah nasihat dia.. cuma dia ni ketegaq.. hihi.. pepandai la eh..

sori la jejim ( bukan nama sebenar ) aku buhh story hg dlm blog aku.. xdak depa xkenai hg.. dan hg pun xtaw aku ada blog.. kahh kah kah :P

ok setel hal masalah, cerita pasal stdy plak.. untungla dia belajaq dah nk habis.. tinggai nk prektikal ja.. dah umoq sama aku plak.. wuu aku ada lagi 2thn stgh.. yalah aku dulu ngaji malas.. lani baru duk tehegeh-hegeh.. haish..
chaiyok bebeh..







p/s : ada satu kawan ckp.. 

"jgn percaya pada kebetulan.. semua yg jadi atas ketentuan.. jgn pernah tafsir setiap perkara yg jadi.. just ikot ja flow apa yg tuhan bagi" - sop










2 comments:

Useriez said...

taip apa panjang2 woih! gua baca tajuk lepastu gua baca yg bawa sekali ja..

engineer on site! said...

kah kah kah.. hg mmg owesom la yuih..